Základní parametry tohoto zařízení jsou opravdu uprostřed mezi Sparkem a Mavic PRO stejně jako cenová hladina která je akceptovatelná 849 eur.

Zatímco má spark maximální uváděný dolet v EU do 2000m (v USA mají povolený vyšší vysílací výkon) Mavic Air je schopen o něco víc, 2500m je úctyhodné číslo a málo odvážlivců nechá svého drone zaletět tak daleko. Mavic Pro má technologii přenosu která dokáže data přenést až na úroveň 4000m (v USA je deklarován dosah až 7000m).

kamery:

Spark: Full HD 1920 × 1080 30p

Mavic AIR: 4K Ultra HD: 3840 × 2160 30p

Mavic PRO: 24p 4K: 3840 × 2160 30p + C4K: 4096 × 2160

Výdrž baterie:

Spark má výdrž baterie deklarovanou na 15minut což je v případě tohoto "selfie" drone dostačující ale pokud byste chtěli s ním zaletět dále baterie vám nemusí stačit.

U nového Mavica AIR zachovali malou kompaktní velikost která mu naplno konkuruje, výdrž baterie podstatně prodloužili na 21 minut takže se nemusíte bát i větších vzdáleností.

Mavic PRO má z těchto dronů největší výdrž 25 minut, dokonce u verze Platinum až 30 minut díky účinnějšímu pohonu který používá nový typ vrtule. S takovou výdrží se klidně můžete pustit na návštěvu do sousední vesnice zkontrolovat výsledky fotbalového zápasu vesnické ligy.

Funkce a autonomní režimy:

Všechny tři drone mají velmi populární a žádané funkce "active track" tedy autonomní pronásledování objektu, kromě toho "orbit" oblietavanie objektu v kruhu, "tapfly" dron letí na místo na které kliknete v aplikaci na obraze, "tripod" dron stojí na místě a kamerou sleduje daný objekt tak aby byl komponovaný ve středu obrazu, "gesture control" dron je ovládán pomocí gest rukama. Tyto funkce jsou nejpoužívanější.

Co se týče nového Mavica AIR má nové režimy díky letovému systému "flight autonomy 2.0" letový systém si vytváří 3D mapu okolí a ve všech režimech se umí lépe a bezpečněji vyhýbat překážkám. Přibyla i funkce "quick shots" jde o režim ve kterém dron dělá automatické záběry objektu které jsou více dynamické, během sledování mění i výšku a vzdálenost od objektu tak aby video vypadalo jako od skutečného profesionálního pilota. K focení přibyl program pro sférické panoramatu.

Pro bezpečnost letu má Mavic AIR přidány protinárazové senzory i vzadu co zachrání mnoho pilotů kteří si nekontrolují prostor za dronem a rádi obírají ze stromů ořechy pomocí drahého dronu :) tu vyzvednu osazení kamery která je schovaná v konstrukci Dronu.

Osobně jsem z nového Mavica AIR velmi mile překvapen, jedná se o velmi dobrý poměr cena-výkon, malý a kvalitní dron který se snadno vejde na cesty, je praktický, a jeho hlavní parametry nadmíru postačují většině běžných uživatelu.

FOTO: HALFCHROME, dcrainmaker