Kotevní světlo 8x50mm (1 ks)
Mosazné kotevní světlo 8x10mm na70mm mosazné tyči o průměru 2 mm.
Potřebujete pomoc?
Rádi Vám poradíme s výběrem.
+420 7200 20 2770
Pondělí - Pátek: 9.00 - 17.00
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované plovoucí makety s dálkovým ovládáním nebo vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
Calypso 1:45
Když 21. března 1942 v Ballardově loděnici v americkém Seattlu spustili na vodu motorovou minolovku třídy BYMS Mark 1 určenou pro britské královské námořnictvo, jistě netušili, jaká legenda se právě zrodila. Loď sloužila od roku 1943 ve Středomoří pod označením HMS J-826 (později BYMS-2026), po válce nějakou dobu chátrala na kotvách na Maltě, v roce 1949 prošla přestavbou na trajekt pro plavbu mezi Maltou a sousedním ostrovem Gozo. V této podobě, již pod jménem Calypso, padla do oka bývalému důstojníkovi francouzského námořnictva, spoluautorovi aqualungu - dýchacího přístroje s otevřeným okruhem, který umožnil masový rozvoj sportovního potápění, oceánologu Jacques-Yvesu Cousteauovi. Díky sponzorům jako britský průmyslový magnát T. L. Guiness (financoval zakoupení a přestavbu lodi) nebo monacký kníže byla Calypso speciálně upravena jako plovoucí základna pro podmořský výzkum. Na příď přidali podvodní pozorovatelnu, přibyla přechodová a dekompresní komora pro potápěče, jeřáb s legendární talířovou miniponorkou, jeřáby pro nafukovací motorové čluny Zodiac, plošina pro vrtulník a množství výzkumného zařízení a vybavení. Od počátku 50. let až do roku 1996, kdy se v Singapuru potopila po srážce s přístavní bárkou, Calypso brázdila moře a oceány, řeky i jezera a věrně sloužila Jacques-Yvesu Cousteauovi, jeho synu Philippovi, týmu francouzských potápěčů i vědcům a filmařům z celého světa. Pravděpodobně jen málokdo neviděl některý z dokumentárních filmů nebo nečetl některou z knih, v nichž Calypso hraje jednu z hlavních rolí. Vrak lodi byl posléze vyzdvižen, čímž byla spuštěna série dlouhých tahanic a soudních sporů o jejím dalším osudu – nyní se ale zdá, že po generální opravě se Calypso snad opět vrátí na vlny moří.
Skutečná loď má dřevěný trup z oregonské borovice (aby nepřitahoval magnetické miny) o délce 42 m, výtlak 360 tun a poháněly ji dva motory o výkonu 580 HP, jež jí udělovaly rychlost až 10 uzlů (původní minolovka měla délku 41 m, výtlak 270 tun, se dvěma 800 HP motory rychlost až 15 uzlů; nesla jeden 76 mm a dva 20 mm kanóny a dva vrhače hlubinných náloží). Stavebnice v měřítku 1:45 je určena pro zkušené lodní stavitele.
Maketa Calypso má trup tvořený plastovým výliskem s vnitřními překližkovými výztuhami, palubu a nástavbu z překližkových a plastových dílů. Stavebnice obsahuje plastový výlisek trupu a další plastové a dřevěné díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství (např. poziční světla, kotvy, miniponorku, vrtulník atd.), lodní hřídele s pouzdry a třílistými lodními šrouby.
Pro pohon modelu se počítá se dvěma stejnosměrnými motory řady 400-480 s nejméně 15 A obousměrnými regulátory (dle motorů) a 6-7 článkovými NiMH nebo 2-3S LiPo akumulátory s kapacitou 3-5000 mAh.
Pro ovládání základních funkcí v zásadě vystačí i ta nejobyčejnější dvoukanálová RC souprava; pro ovládání kormidla vyhoví běžné standardní servo. Ale pro pravého maketáře je samozřejmě „povinností“ doplnění co největšího množství maketových funkcí (světla, zvukový modul, nezávislé ovládání motorů atd.), což si vyžádá použití vícekanálové RC soupravy – a kanálů nikdy není dost.
Tip: Detail zádi trupu v měřítku 1:1, který je nedopatřením v originálním návodu na str. 9 vytištěn zmenšený, najdete v sekci "Ke stažení".
Tip: Fotoalbum ze stavby Calypso (dovedené zatím do stadia počátků budování nástavby) najdete zde: https://photos.app.goo.gl/FzuV7LLK93khnbT7A
Měřítko | 1:45 |
Délka [mm] | 940 |
Šířka [mm] | 170 |
Výška [mm] | 330 |
Ovládané funkce | M(2),LK |
Náročnost stavby | S3 |
Náročnost pilotáže | P1 |
Mosazné kotevní světlo 8x10mm na70mm mosazné tyči o průměru 2 mm.
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 10 mm s 9 mm osazením; průměr...
Plastový rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 6 mm s 5 mm osazením; průměr...
Mosazný sloupek zábradlí 15 mm se 3 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazný rám kruhového lodního okna - portu - o vnějším průměru 4,6 mm; průměr otvoru 2 mm. Bez skla.
Mosazný sloupek zábradlí 30 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Mosazný sloupek zábradlí 38 mm se 2 otvory pro lana o průměru 1 mm.
Laserem vyřezávané dřevěné sedačky pro maketu záchranného člunu 32x90 mm (3BB8233) 2ks.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 11x20mm - vlastní světlo má průměr 6 mm a výšku 8 mm.
Mosazné záďové (tralovací) světlo 14x20mm - vlastní světlo má průměr 8 mm a výšku 12 mm.
Mosazné stožárové světlo 8x12mm 2ks. Vnitřní otvor 6 mm, otvor v přírubě na stěžeň 6 mm.
Drátové měděné očko o průměru 2 mm se stopkou, celková délka 11 mm (100 ks).
Drátové mosazné očko o průměru 3 mm se stopkou, celková délka 10 mm (100 ks).
Mosazný sloupek zábradlí 26 mm s 1 otvorem (ve středu) pro lano o průměru 1 mm (10ks).
Stavebnice rybářského kutru o délce 258mm v měřítku 1:50 v rozsypu. Plastový trup a nástavby,...
Stavebnice remorkéru 451mm v rozsypu pro mírně pokročilé. Plastový trup a nástavby s...
Stavebnice torpédového člunu J.F. Kennedyho 838mm v rozsypu pro zkušené stavitele. Klasická...
Detailně propracovaná RC maketa holandského remorkéru o délce 870 mm s plastovým trupem dánské...
Stavebnice modelu lodi CALDERCRAFT Sea Commander 1960 obsahuje všechny dřevěné části potřebné pro...
Detailně propracovaná RC maketa holandského remorkéru o délce 900 mm s plastovým trupem dánské...
Stavebnice remorkéru 939mm v rozsypu pro pokročilé. Plastový trup a nástavby s předseknutými...
Stavebnice modelu záchranného remorkéru Nordic v měřítku 1:72. Určeno pro zkušené modeláře....
Stavebnice stíhače ponorek 953mm v rozsypu pro mírně pokročilé. Dřevěný plaňkovaný trup, laserem...
Detailně propracovaná RC maketa legendárního zaoceánského pasažérského ztroskotance s dřevěným...
Detailně propracovaná RC maketa amerického motorového člunu z 20. let 19. století o délce 690 mm...
Detailně propracovaná RC maketa amerického rybářského člunu proslaveného filmem Dokonalá bouře s...
Model Optimist je replikou lodi pro plachtění jednou rukou, která se používá k tréninku dětí do...
Stavebnice modelu lodi CALDERCRAFT Joffre remorkér 1916 1:48 kit je vybavena laminátovým trupem a...
Stavebnice remorkéru 838mm v rozsypu pro pokročilé. Plastový trup a nástavby s předseknutými...
ROMARIN Happy Hunter kit je stavebnice repliky holandského zaoceánského záchranného remorkéru...